Báječná neděle
Napsal: 13 zář 2020 18:37
Báječná neděle,
Na sobotu jsme se domluvili s Jirkou Doleželem a Pavlem Stráníkem, že pojedeme Jirkovým autem v sobotu 12.9. na soutěž do Trnávky. Jirka mi však později na mé opakované maily a dotazy s dobou odjezdu neodpovídal, takže jsem nikam nejel.
V neděli 13.9. ráno bylo fantastické počasí, slunečno a naprosté bezvětří,proto jsem vzal dvacetinku Jak -55M, který na memoriálu létal nějak moc na uchu a vychýlil osu vrtule nalepenou podložkou 0,5 doprava. Přibral jsem nové M-oř P-63 Kingcobra, Helio Siper Courier, RWD-17W, Morane 1912 a mový model He-11 pro FLY OFF S.P. a vyjel na Medlánky. I tam bylo bezvětří, ale velká rosa.
První let byl s Jakem na 800 otáček, naprostá spokojenost, stoupavá zatáčka v pořádku a let 30 s. Na druhý let jsem natočil 1000 otáček, model v nádherné spirále hezky stoupal, protože ta výška byla opravdu velká, tak mi bylo jasné, že tam bude nějaký stoupaček, dvacetinka přistála s volnoběhem za 46s, paráda zalétáno.
P-63 Kingcobra je na Medlánkách poprvé a konečně mohu natočit více, než na plácku mezi baráky. 1000 otáček je již v novém svazku cítit na momentu, oříšek po startu vyrazil strmě nahoru, snad až příliš, takže ztráta rychlosti ve výšce cca 15m, něco jako lomcovák, či spíše následná plochá vývrtka, kterou to model po jedné otáčce vybral a pak již pokračoval v krásném letu, pouze ta obrovská zatáčka by se asi nevešla do žádné haly, hezké přistání po 50 s.
He-11 při létání na plácku a tvrdším přistání utrpěl distiorzi vzpěr podvozku, po opravěsetrochu změnila jejich geometrie. Po natočení 1000 otáček model kroužil ve výšce asi 10m a přistál se spoustou otáček za 35s. Asi to bude chtít silnější svazek.
Lehoučký Morane 1912 natočený na 1000 předvedl nádherný let. Napřed strmý výstup do výšky asi 20m, tak otevřená pravá zatáčka, pak asi termický závan a pravidelné levé stoupavé zatáčky, konec motoru, klouzavý leta přistání po 60s.
RWD-17W natočený na1000 otáček letěl nádherně, výška 20m, jenže průměr zatáčky byl asi 100m a čas 60 s. Na druhý let točím opět 1000 a kroutím SOP do levé zatáčky. Ano zatáčka je užší, průměr kruhu snad 30m, ale výška malá, tak asi 7m, přistání po 30s s velkým zbytkem otáček.
Na závěr Super Courier točený na 1200 otáček, krásný let, v pravidelné levé stoupavé spirále do výškyasi 25m, tam výdrž a přistání klouzavým letem po 70s.
To již začal plachtařský provoz. Jedu za instruktorem a předkládám poukaz na vyhlídkový let ve větroni po navijákovém startu. Ten si vše ověřuje u Kamila Pitry, musím počkat ještě na dva lety žáčků a pak již je na mně nasouván padák a trochu neohrabaně lezu do kabiny větroně, inu není to elegantní Blaník. A letíme, je tam asi nulka a tak let může být delší, je mi dovoleno udělat si zatáčky na obě strany, stačím ještě udělat fotku a již jdeme na přistání, které se mnou dost zatřáslo. Děkuji za parádní let a loučím se.
Ano, bylo to parádní nedělní dopoledne, beze stresů, kterým se člověk při soutěži nevyhne, bez rizika infekce korona viru, které u velkých akcí nelze zcela vyloučit. Zkrátka naprostíá pohoda, létání pro radost a navíc si z letiště odnáším deset krásných žampionů. Odpoledne pak ještě hezké koupání na přehradě.
Na sobotu jsme se domluvili s Jirkou Doleželem a Pavlem Stráníkem, že pojedeme Jirkovým autem v sobotu 12.9. na soutěž do Trnávky. Jirka mi však později na mé opakované maily a dotazy s dobou odjezdu neodpovídal, takže jsem nikam nejel.
V neděli 13.9. ráno bylo fantastické počasí, slunečno a naprosté bezvětří,proto jsem vzal dvacetinku Jak -55M, který na memoriálu létal nějak moc na uchu a vychýlil osu vrtule nalepenou podložkou 0,5 doprava. Přibral jsem nové M-oř P-63 Kingcobra, Helio Siper Courier, RWD-17W, Morane 1912 a mový model He-11 pro FLY OFF S.P. a vyjel na Medlánky. I tam bylo bezvětří, ale velká rosa.
První let byl s Jakem na 800 otáček, naprostá spokojenost, stoupavá zatáčka v pořádku a let 30 s. Na druhý let jsem natočil 1000 otáček, model v nádherné spirále hezky stoupal, protože ta výška byla opravdu velká, tak mi bylo jasné, že tam bude nějaký stoupaček, dvacetinka přistála s volnoběhem za 46s, paráda zalétáno.
P-63 Kingcobra je na Medlánkách poprvé a konečně mohu natočit více, než na plácku mezi baráky. 1000 otáček je již v novém svazku cítit na momentu, oříšek po startu vyrazil strmě nahoru, snad až příliš, takže ztráta rychlosti ve výšce cca 15m, něco jako lomcovák, či spíše následná plochá vývrtka, kterou to model po jedné otáčce vybral a pak již pokračoval v krásném letu, pouze ta obrovská zatáčka by se asi nevešla do žádné haly, hezké přistání po 50 s.
He-11 při létání na plácku a tvrdším přistání utrpěl distiorzi vzpěr podvozku, po opravěsetrochu změnila jejich geometrie. Po natočení 1000 otáček model kroužil ve výšce asi 10m a přistál se spoustou otáček za 35s. Asi to bude chtít silnější svazek.
Lehoučký Morane 1912 natočený na 1000 předvedl nádherný let. Napřed strmý výstup do výšky asi 20m, tak otevřená pravá zatáčka, pak asi termický závan a pravidelné levé stoupavé zatáčky, konec motoru, klouzavý leta přistání po 60s.
RWD-17W natočený na1000 otáček letěl nádherně, výška 20m, jenže průměr zatáčky byl asi 100m a čas 60 s. Na druhý let točím opět 1000 a kroutím SOP do levé zatáčky. Ano zatáčka je užší, průměr kruhu snad 30m, ale výška malá, tak asi 7m, přistání po 30s s velkým zbytkem otáček.
Na závěr Super Courier točený na 1200 otáček, krásný let, v pravidelné levé stoupavé spirále do výškyasi 25m, tam výdrž a přistání klouzavým letem po 70s.
To již začal plachtařský provoz. Jedu za instruktorem a předkládám poukaz na vyhlídkový let ve větroni po navijákovém startu. Ten si vše ověřuje u Kamila Pitry, musím počkat ještě na dva lety žáčků a pak již je na mně nasouván padák a trochu neohrabaně lezu do kabiny větroně, inu není to elegantní Blaník. A letíme, je tam asi nulka a tak let může být delší, je mi dovoleno udělat si zatáčky na obě strany, stačím ještě udělat fotku a již jdeme na přistání, které se mnou dost zatřáslo. Děkuji za parádní let a loučím se.
Ano, bylo to parádní nedělní dopoledne, beze stresů, kterým se člověk při soutěži nevyhne, bez rizika infekce korona viru, které u velkých akcí nelze zcela vyloučit. Zkrátka naprostíá pohoda, létání pro radost a navíc si z letiště odnáším deset krásných žampionů. Odpoledne pak ještě hezké koupání na přehradě.