Moje modely NO CALL
Napsal: 01 kvě 2024 08:22
NO CALL moje stínové polomakety
P-63 Kingcobra je první a velmi vhodný, stabilní typ. Bohužel stříbrný potahový papir je moc těžký, takže váha bez gumy je 6,7g a za bezvětří létá hezky venku na svazek smyčka z gumy Kalina 2,5 g/m, v hale nádraží Brno Královo Pole pak 2,35 g/m a nejlepší výkony v hale jsou kolem minuty.
JUDY je stavěna se snahou o nejmenší váhu to platí jak pro kostru tak i japonský potahový papír Plyspane. Přilepením znaků ředěným herkulesem došlo k smrštění potahu křídla kolem znaků a větší deformaci křídla – velký positiv na levé polovině křídla, což se později ukázalo jako výhodné pro stabilní sevřenou stoupavou spirálu a následující stabilní sestup. Váha bez gumy je 4,3g, létá na smyčku z gumy l=400, 1,9g/m. normální lety kolem 90s, rekordní výkon na nový svazek točený na 90% z maxima byl 125 s.
HELLCAT stavěný podle amerického plánu, i když také potažený lehkým Plyspane tak vycházel těžký na zadek, po dovážený olovem na přídi vážil bez gumy 6,0g, zkoušeny byly různé svazky, ale výkony nepřesáhly jednu minutu, často problémy a tak skončil v popelnici.
Mr. Smoothie byl mým oblíbeným typem již jako dvacetinka, ta byla stavěna 2x , vyhrávala soutěže a nakonec vždy ulétla, Jako NO CALL se jedná o dlouhý stabilní model, létá stabilní hodně otevřené okruhy s občasným kontaktem se stěnou úzké haly, Váha bez gumy 5,7 svazek smyčka l=400 2,3gm. běžně létá kolem 80s, ale rekordní výkon byl 130 s.
R-2 Blumblebee Jeden z prvních typů předválečných racerů se zatahovacím podvozkem, který má největší plochu křídel je právě Keith Rider R-2 a jeho žluto červená barevně zajímavá verze z r. 1933.. Od počátku mi bylo jasné, že bude potřeba větší tah vrtule, takže si to žádá větší průměr 180 mm a podstatně silnější svazek, ovšem relativně malá plocha VOP neumožňuje větší prohnutí profilu křídla, jinak budou problémy se stabilitou. Model váží bez gumy 6,2g sice je velmi výkonný, ale také choulostivý, rekordní výkon byl 133 s.
Bolchovitinoc S byl prototyp rychlého lehkého bombardéru, štíhlý trup, původně s dvěma řadovými motory v tandemu, nakonec létal jako jednomotorový. Prázdná váha bez gumy 5,0 g. Létá hezky stabilně poměrně úzké okruhy bez rizika kontaktu se stěnami haly, Běžně létá kolem 85 s, rekordní výkon 125 s,
Běžné výkony mých modelů jsou létány na na svazky z gumy TAN SS 01/2015 natáčené do 70% z jejich teoretického maxima, Často se jedná o velký počet natočení, třeba před tím již 6x...
Naopak u rekordních letů to u tenčích průřezů byly svazky z výborné gumy TAN SS 06/2017, 2005, nebo Hannan, u silnějších průřezů pak Kalina 94 vždy nové nezalétané svazky natáčené na 90%z teoretického maxima při teplotách 15C a vyšších, kdy model létal těsně pár cm pod stropem ve výšce 9,5m, nebo po něm jezdil vrtulí. Pokusy o rekord byly často předčasně ukončeny nárazem na stěnu, protože u stropu je vždy určité proudění
P-63 Kingcobra je první a velmi vhodný, stabilní typ. Bohužel stříbrný potahový papir je moc těžký, takže váha bez gumy je 6,7g a za bezvětří létá hezky venku na svazek smyčka z gumy Kalina 2,5 g/m, v hale nádraží Brno Královo Pole pak 2,35 g/m a nejlepší výkony v hale jsou kolem minuty.
JUDY je stavěna se snahou o nejmenší váhu to platí jak pro kostru tak i japonský potahový papír Plyspane. Přilepením znaků ředěným herkulesem došlo k smrštění potahu křídla kolem znaků a větší deformaci křídla – velký positiv na levé polovině křídla, což se později ukázalo jako výhodné pro stabilní sevřenou stoupavou spirálu a následující stabilní sestup. Váha bez gumy je 4,3g, létá na smyčku z gumy l=400, 1,9g/m. normální lety kolem 90s, rekordní výkon na nový svazek točený na 90% z maxima byl 125 s.
HELLCAT stavěný podle amerického plánu, i když také potažený lehkým Plyspane tak vycházel těžký na zadek, po dovážený olovem na přídi vážil bez gumy 6,0g, zkoušeny byly různé svazky, ale výkony nepřesáhly jednu minutu, často problémy a tak skončil v popelnici.
Mr. Smoothie byl mým oblíbeným typem již jako dvacetinka, ta byla stavěna 2x , vyhrávala soutěže a nakonec vždy ulétla, Jako NO CALL se jedná o dlouhý stabilní model, létá stabilní hodně otevřené okruhy s občasným kontaktem se stěnou úzké haly, Váha bez gumy 5,7 svazek smyčka l=400 2,3gm. běžně létá kolem 80s, ale rekordní výkon byl 130 s.
R-2 Blumblebee Jeden z prvních typů předválečných racerů se zatahovacím podvozkem, který má největší plochu křídel je právě Keith Rider R-2 a jeho žluto červená barevně zajímavá verze z r. 1933.. Od počátku mi bylo jasné, že bude potřeba větší tah vrtule, takže si to žádá větší průměr 180 mm a podstatně silnější svazek, ovšem relativně malá plocha VOP neumožňuje větší prohnutí profilu křídla, jinak budou problémy se stabilitou. Model váží bez gumy 6,2g sice je velmi výkonný, ale také choulostivý, rekordní výkon byl 133 s.
Bolchovitinoc S byl prototyp rychlého lehkého bombardéru, štíhlý trup, původně s dvěma řadovými motory v tandemu, nakonec létal jako jednomotorový. Prázdná váha bez gumy 5,0 g. Létá hezky stabilně poměrně úzké okruhy bez rizika kontaktu se stěnami haly, Běžně létá kolem 85 s, rekordní výkon 125 s,
Běžné výkony mých modelů jsou létány na na svazky z gumy TAN SS 01/2015 natáčené do 70% z jejich teoretického maxima, Často se jedná o velký počet natočení, třeba před tím již 6x...
Naopak u rekordních letů to u tenčích průřezů byly svazky z výborné gumy TAN SS 06/2017, 2005, nebo Hannan, u silnějších průřezů pak Kalina 94 vždy nové nezalétané svazky natáčené na 90%z teoretického maxima při teplotách 15C a vyšších, kdy model létal těsně pár cm pod stropem ve výšce 9,5m, nebo po něm jezdil vrtulí. Pokusy o rekord byly často předčasně ukončeny nárazem na stěnu, protože u stropu je vždy určité proudění