Hala Královo pole archeologové a japonský kamidkaze
Napsal: 04 bře 2024 15:38
Pro většinu brněnských minimaketářů, kteří začínali létat s oříšky byla tato nádražní hala snadno přístupným prostorem pro zalétávání jejich modelů. Dokonce jsme tam pořádali i jednu soutěž, to bylo v době, kdy od stropu ještě visely lustry, Samozřejmě, že jsme tam létali i s modely P3 a dokonce i s F1D, nejlepším výkonem tam byl můj dvacetiminutový let. Časy se mění, výkony oříšků se zvýšily, nové modely létají větší okruhy a 15m šířky haly je pro většinu málo, Takže v poslední době tam často létám s halovými modely A6 a P3.
Asi před měsícem mne upozornil jeden aeroklubák na vitrínu ve které jsou informace od archeologů, kteří provádějí archeologický výzkum lokality před rekonstrukcím celého nádraží.
Když jsem to četl tak jsem si říkal, že se snad jedná o Aprílový žert. Mimo pozůstatků sídliště z doby bronzové tam údajně archeologové našli zachovalou kostru pilota s kniplem v ruce, na lebce byl zbytek čelenky s japonskými znaky, Po spolupráci s našim orientálním ústavem a s japonskými institucemi se podařila zjistit identita pilota, byl to Takeši Hosaka a čelenka označovala samuraje. Archeologové naznali, že se jednalo o pilota kamikadze.
Dovoluji si to celé zpochybnit, především proto, že piloti kamikadze obětovali své životy v sebevražedných útocích až v posledních měsících války, tedy hlavně v době, kdy válka v Evropě již skončila. Problémem by byla nejen účast Japonce v nám neznámé německé kamikadze jednotce, ale i doprava toho pilota z Japonska do Německa - Jak ponorkou ? Jak dlouho by to trvalo ?
Tak trochu mám své výhrady k některým archeologickým axiomům :
- od mládí nám bylo vtloukáno do hlavy jak mistrně na základě konzultací s archeology geniální malíř Burian zobrazoval druhohorní ještěry a celý vývoj člověka, jenže jako letecký fanda jsem také četl knihu Bigles od velbloudích stíhaček, kterou ilustroval právě mistr Burian a ten se vůbec nenamáhal podívat se na fotku, jak ten slavný Velbloud (Sopwith Camel) vlastně vypadal a plácnul tam příšerku podle své fantazie snad inspirovanou Spadem.
- když jsem byl s hraběnkou Belcredy - archeoložkou v Anthroposu tak ona se rozplývala nad nádhernou kopií kresby zvířat z pyrenejské Altamiry, jak ti Cromaňonci při mizerném osvětlení rukama nanášeli na stěny různobarevné hlinky a vytvořili takovou nádheru. Dovolil jsem jí odporovat, že ty hlinky nenanášeli rukama, ale oni je sprejovali (jílová koule do ní zabodnuté dva kolmé duté rákosy, nádoba s rozpuštěnou barvou a silné foukání), otázkou bylo čím tam svítili, nějaká třeba i stříbrná zrcadla by to neosvítila.
- před deseti roky byly na internetu fotky koster obrů asi 3m vysokýchm ptal jsem se této archeoložky, zda jsou to podvrhy, nebo opravdu zásadní změna toho, co o vývoji lidstva víme, co si o tom myslí. Odpověděla chytře : to po mně nechtěj, já to nevykopala,
- před padesáti lety s námi modelařil Hasal, pak z něj byl malíř, atelier měl na Francouzské, jak moc se mu dařilo své obrazy prodávat nevím, ale on si také přivydělával tzv, zakopávkámi. V Třebíči byli nějací konšelé, kteří jaksi moc archeology nemuseli a tak platili pár lidí, kteří vyráběli nějaké artefakty a tyto na předem určených místech zakopávali, Předmětem zájmu bylo, jak takové nálezy ohodnotí archeologové, časem asi objevili, že je to past a moc se jim to nelíbilo.
Asi před měsícem mne upozornil jeden aeroklubák na vitrínu ve které jsou informace od archeologů, kteří provádějí archeologický výzkum lokality před rekonstrukcím celého nádraží.
Když jsem to četl tak jsem si říkal, že se snad jedná o Aprílový žert. Mimo pozůstatků sídliště z doby bronzové tam údajně archeologové našli zachovalou kostru pilota s kniplem v ruce, na lebce byl zbytek čelenky s japonskými znaky, Po spolupráci s našim orientálním ústavem a s japonskými institucemi se podařila zjistit identita pilota, byl to Takeši Hosaka a čelenka označovala samuraje. Archeologové naznali, že se jednalo o pilota kamikadze.
Dovoluji si to celé zpochybnit, především proto, že piloti kamikadze obětovali své životy v sebevražedných útocích až v posledních měsících války, tedy hlavně v době, kdy válka v Evropě již skončila. Problémem by byla nejen účast Japonce v nám neznámé německé kamikadze jednotce, ale i doprava toho pilota z Japonska do Německa - Jak ponorkou ? Jak dlouho by to trvalo ?
Tak trochu mám své výhrady k některým archeologickým axiomům :
- od mládí nám bylo vtloukáno do hlavy jak mistrně na základě konzultací s archeology geniální malíř Burian zobrazoval druhohorní ještěry a celý vývoj člověka, jenže jako letecký fanda jsem také četl knihu Bigles od velbloudích stíhaček, kterou ilustroval právě mistr Burian a ten se vůbec nenamáhal podívat se na fotku, jak ten slavný Velbloud (Sopwith Camel) vlastně vypadal a plácnul tam příšerku podle své fantazie snad inspirovanou Spadem.
- když jsem byl s hraběnkou Belcredy - archeoložkou v Anthroposu tak ona se rozplývala nad nádhernou kopií kresby zvířat z pyrenejské Altamiry, jak ti Cromaňonci při mizerném osvětlení rukama nanášeli na stěny různobarevné hlinky a vytvořili takovou nádheru. Dovolil jsem jí odporovat, že ty hlinky nenanášeli rukama, ale oni je sprejovali (jílová koule do ní zabodnuté dva kolmé duté rákosy, nádoba s rozpuštěnou barvou a silné foukání), otázkou bylo čím tam svítili, nějaká třeba i stříbrná zrcadla by to neosvítila.
- před deseti roky byly na internetu fotky koster obrů asi 3m vysokýchm ptal jsem se této archeoložky, zda jsou to podvrhy, nebo opravdu zásadní změna toho, co o vývoji lidstva víme, co si o tom myslí. Odpověděla chytře : to po mně nechtěj, já to nevykopala,
- před padesáti lety s námi modelařil Hasal, pak z něj byl malíř, atelier měl na Francouzské, jak moc se mu dařilo své obrazy prodávat nevím, ale on si také přivydělával tzv, zakopávkámi. V Třebíči byli nějací konšelé, kteří jaksi moc archeology nemuseli a tak platili pár lidí, kteří vyráběli nějaké artefakty a tyto na předem určených místech zakopávali, Předmětem zájmu bylo, jak takové nálezy ohodnotí archeologové, časem asi objevili, že je to past a moc se jim to nelíbilo.