Blohm & Voss BV-215 byl zkonstruován na konci války jako další nestandardní kreace Dr. Richarda Vogta. Noční stíhač vycházel z konstrukce BV-212. Letoun o rozpětí 14.4m a délce 11.6m měl být poháněn dvojicí motorů Heinkel HE-S 011 a dosahovat rychlosti 870 km/h. Pokud je mi známo, prototyp nikdy neletěl. Další informace o předloze se dají najít na webu Luft46.com.
BV-215 je moje první minimaketa. Nikdy jsem nic podobného nestavěl a zkušenosti nasbírané cestou najdete postupně uveřejněné v seriálu Pan Tompkins v říši minimaket na tomto serveru. Radou, a při stříkání i rukou významně přispěl ISim (panebože to zní divně), děkuji mnohokráte. Model je stavěn přesně podle plánku Steva Bage, který je volně dostupný na webu Mika Stuarta, konkrétně zde.
Stavba trvala neuvěřitelné dva roky. Již na loňském Rapier Summitu byl model nastříkaný a skoro připravený k letu, ale dokompletován byl teprve v pátek večer před Rapier Summitem 2008. Jsem holt pomalý stavěč. Na RS08 pomohli se záletem Felda a Adam Jeník (tímto jim ještě jednou děkuji) a tak mohu spokojeně říct že model je létavý, navzdory pesimistickým předpovědím Lubomíra Koutného. Pokud máte tak jako já rádi předlohy zvláštních tvarů, mohu Blohma jako první rapierovou minimaketu doporučit všem začátečníkům.
Prázdný model (bez motoru) váží 19g a je poháněn motorem L2 HP. Ještě musím dodělat pásek kolem kabiny, ale to už se snad podaří. Fotky ze stavby s komentáři najdete v galerii.
[Ruja]