Schneider Trophy - jaká pravidla?
Moderátoři: Jiří Doležel, Pavel Stráník
- Ivan Horníček
- Reakce: 93
- Příspěvky: 638
- Registrován: 20 bře 2015 23:39
- Bydliště: Postřelmov
Re: Schneider Trophy - jaká pravidla?
Zajímavé je i to, co píšou na stránkách Volareproducts:
The only reference I have been able to find regarding the 1921 Pegna P.C.1 is in the book The Speed Seekers by Thomas Foxworthy. In addition, the only 3-views I have ever found are just rearrangements of Mr Foxworthy’s 3-view from his book. He dedicates a few paragraphs (and the 3-view) to an airplane that never was built beyond some construction on the hull. It was never completed, never flown, and as far as I can tell, never photographed.
Tedy stručně a jssně:
1)never built - nikdy nebyl postaven - beyond some construction on the hull - pouze odvedli kus práce na trupu.
2) never completed - nebyl dokončen
3)never flown - neletěl
The only reference I have been able to find regarding the 1921 Pegna P.C.1 is in the book The Speed Seekers by Thomas Foxworthy. In addition, the only 3-views I have ever found are just rearrangements of Mr Foxworthy’s 3-view from his book. He dedicates a few paragraphs (and the 3-view) to an airplane that never was built beyond some construction on the hull. It was never completed, never flown, and as far as I can tell, never photographed.
Tedy stručně a jssně:
1)never built - nikdy nebyl postaven - beyond some construction on the hull - pouze odvedli kus práce na trupu.
2) never completed - nebyl dokončen
3)never flown - neletěl
0
-
- Reakce: 31
- Příspěvky: 2517
- Registrován: 04 pro 2010 17:44
- Bydliště: Brno
Re: Schneider Trophy - jaká pravidla?
Ano, tuto indormaci znám a je v rozporu s jinou informací. Že nedokončený letoun nechal Pegna dodělalt u firmy Piaggio, tento letoun však pak při překládání v přístavu (asi v Terstu) spadl z jeřábu a byl zničen. Také tam byla informace, že nebyl zájem, aby soutěž s převahou vyhrál malý speciál, ale naopak, aby zvítězil mírně upravený vojenský letoun známé firmy. Což se díky malé zahraniční konkurenci také stalo. Je třebasi vědomit, že těsně po válce měli výrobci vojenských letadel nemalé odbytové potíže a vítěztví v takovém závodě bylo vítanou reklamou. Více snad každému řekne fotka, letoun je na nějakíém podstavci celý, povrch je velmi tmavý (u černobílých fotografií takto vycházela červená barva. To jeasi vše, co mohu k tomuto letounu říci.
Nicméně tyto dohadovačky, jak již napsal Jirka Doležel,jsou naprosto zbyteščné, pokud to má být model určený pro FLY OFF Schneiderova poháru.
Nicméně tyto dohadovačky, jak již napsal Jirka Doležel,jsou naprosto zbyteščné, pokud to má být model určený pro FLY OFF Schneiderova poháru.
Re: Schneider Trophy - jaká pravidla?
No a tuhle alternativní informaci bych si právě rád přečetl někde zveřejněnou. Tedy, tím myslím v knize, ne na fóru.
Víte, z jakého pramene jste čerpal?
Víte, z jakého pramene jste čerpal?
0
- Ivan Horníček
- Reakce: 93
- Příspěvky: 638
- Registrován: 20 bře 2015 23:39
- Bydliště: Postřelmov
Re: Schneider Trophy - jaká pravidla?
Děkuji, večer si to nechám přeložit od manželky, je vzdělanější
Ještě ke zbarvení, Volaré stránky racionálně argumentují, proč by pc1, kdyby existovalo, nebylo červené, ale v tom slušivém zbarvení ukázaném kolegou výše.
Ještě ke zbarvení, Volaré stránky racionálně argumentují, proč by pc1, kdyby existovalo, nebylo červené, ale v tom slušivém zbarvení ukázaném kolegou výše.
0
Re: Schneider Trophy - jaká pravidla?
Zavidim Vam tento dar. Tedy hrabat se v hovnu.....
Pritom je to par spejli pro radost!
Pritom je to par spejli pro radost!
0
Re: Schneider Trophy - jaká pravidla?
Hledání podkladů, studium literatury, faktů a historie je normální součást (mini)maketařiny. Nejen letecké.
Stejně jako potvrzení, doplňování faktů či vyvracení nepodložených dohadů.
Třeba chce někdo stavět minimaketu Pegny a teď zjistil, že by mohl být v rozporu s pravidly.
Koho nebaví stavět podle předloh a snažit se dodržet co největší podobnost se vzorem, ať to nečte nebo alespoň zbytečně nereaguje.
Může stavět účelové modely nebo nedělat nic
Stejně jako potvrzení, doplňování faktů či vyvracení nepodložených dohadů.
Třeba chce někdo stavět minimaketu Pegny a teď zjistil, že by mohl být v rozporu s pravidly.
Koho nebaví stavět podle předloh a snažit se dodržet co největší podobnost se vzorem, ať to nečte nebo alespoň zbytečně nereaguje.
Může stavět účelové modely nebo nedělat nic
- Ivan Horníček
- Reakce: 93
- Příspěvky: 638
- Registrován: 20 bře 2015 23:39
- Bydliště: Postřelmov
Re: Schneider Trophy - jaká pravidla?
Je zajímavé, že v tom samém lejnu se hrabou minimaketáři po celém světě. Některé názory jsou opravdu moc podobné naší realitě
.https://www.hippocketaeronautics.com/hp ... ic=17447.0
.https://www.hippocketaeronautics.com/hp ... ic=17447.0
Re: Schneider Trophy - jaká pravidla?
Další věc, co mě také zaujala - porovnejte průměr PC.1 vrtule vůči rozpětí na plánku (a na fotce PC.7) s tou jedinou údajnou fotkou zepředu. Tam je ta vrtule jakási příliš veliká. Ta fotka na mě nepůsobí vůbec důvěryhodně.
0
Re: Schneider Trophy - jaká pravidla?
Protože se mi Pegna 1 skutečně zalíbila a chci se o ní dozvědět víc (třeba ji i časem postavit pro Lubošův pohár?), tak pátrám a pátrám. Tohle jsem našel - jakýsi staře vypadající náčrtek. Všimněte si, že to vypadá jako by Pegna 1 měla mít levotočivou vrtuli.
. .
Zatím jediná fotka označovaná jako Pegna 1 ukazuje cosi jako vrtuli pravotočivou. Tak jsem ji zkušebně otočil.
A taky porovnal s jednou z fotek Pegny 7.
.
Co je zajímavé? Třeba chlazení na křídle. Ale Pegna 1 měla mít chlazení jen na trupu.
Další věc - ale to je už velká spekulace - na čelní fotce jsou trochu vidět jakési škrábance vedoucí diagonálně od trupu. Tam kde budoucí PC7 měla mít vodní křídla.
. .
Samozřejmě do Poháru typ vyhovuje stoprocentně (projekt), mě ale zajímá i skutečné historické pozadí.
A poslední třešnička - Pegna PC1 na fotce je postavená na chodníku / cestě z dlažebních kostek - v roce 1921. Na stejně vypadajících dlažebních kostkách fotili cca stejně naaranžovanou Pegnu 7 v roce 1929.
.
. .
Zatím jediná fotka označovaná jako Pegna 1 ukazuje cosi jako vrtuli pravotočivou. Tak jsem ji zkušebně otočil.
A taky porovnal s jednou z fotek Pegny 7.
.
Co je zajímavé? Třeba chlazení na křídle. Ale Pegna 1 měla mít chlazení jen na trupu.
Další věc - ale to je už velká spekulace - na čelní fotce jsou trochu vidět jakési škrábance vedoucí diagonálně od trupu. Tam kde budoucí PC7 měla mít vodní křídla.
. .
Samozřejmě do Poháru typ vyhovuje stoprocentně (projekt), mě ale zajímá i skutečné historické pozadí.
A poslední třešnička - Pegna PC1 na fotce je postavená na chodníku / cestě z dlažebních kostek - v roce 1921. Na stejně vypadajících dlažebních kostkách fotili cca stejně naaranžovanou Pegnu 7 v roce 1929.
.
0