No uvádět mého Heinkela jako příklad mě docela pobavilo - mám stále v živé paměti jak tento můj první (a nejspíš i poslední) pokus s akrylátovými barvami probíhal - ostatně jsem to tady popsal ve vlákně o stavbě Heinkela a rozhodně to není čtení které by k akrylátovým barvám mohlo někoho nalákat. Ale taky jsem si vědom že to s těmito barvami hlavně neumím a trošku možná přispělo i to že mám vybavení na stříkání acetonovými a lihovými barvami.
Ale co se té spotřeby barev týká, tak ta je například u lihových Agam opravdu minimální a hmotnost nástřiku zanedbatelná. U zmiňovaného Me-209, ač byl hodně "plechový", tj. neprůhledný, to bylo asi 2-3g, což považuji na tříbarevnou kamufláž na půlmetrovém modelu za celkem slušné, navíc přidávám do barev lesklý lak.
Kompresor pro airbrush
Moderátoři: Jiří Doležel, Pavel Stráník
-
- Reakce: 33
- Příspěvky: 1181
- Registrován: 28 pro 2009 22:46
- Bydliště: Brno
Re: Kompresor pro airbrush
Jen doplním: Hugo sice píše akrylové Gunze a Tamiya, ale pro začátečníka je dobré zdůraznit, že tyto Gunze jsou označeny jako H ! Gunze C pro nástřik papírovo balzové konstrukce nebrat, krom toho je třeba ředit speciálním ředidlem, které příšerně smrdí!
Líh je na ředění dobrý, ale sám raději používám originál ředidlo Tamiya X-20A, líh spíš na čištění. Specielně Tamky jsou naprosto blbuvzdorné a to jak akryly tak syntetika, vydrží velmi dlouhé skladování a kdysi byly ve výhodném, levném balení. Nevýhoda je malá barevná škála, ale co není, to si namícháme dle vlastních představ, ne?
Trocha z techniky: pokud stříkáš přechod maskovaný páskou, vždy od pásky směrem ke stříkanému poli, nikdy obráceně. Pistoli si osahej v klidu, třeba na kusu kartónu, vše měj řádně utažené, hlavně jehlu, aby v pistoli "neplavala", pozor na trysku, pokud je šroubovací, u ní s citem! Malá tryska automaticky neznamená tenčí linky...
Dá se toho napsat hodně, tohle ze mě jen tak bez přemýšlení vypadlo... Přeji pevnou ruku.
Líh je na ředění dobrý, ale sám raději používám originál ředidlo Tamiya X-20A, líh spíš na čištění. Specielně Tamky jsou naprosto blbuvzdorné a to jak akryly tak syntetika, vydrží velmi dlouhé skladování a kdysi byly ve výhodném, levném balení. Nevýhoda je malá barevná škála, ale co není, to si namícháme dle vlastních představ, ne?
Trocha z techniky: pokud stříkáš přechod maskovaný páskou, vždy od pásky směrem ke stříkanému poli, nikdy obráceně. Pistoli si osahej v klidu, třeba na kusu kartónu, vše měj řádně utažené, hlavně jehlu, aby v pistoli "neplavala", pozor na trysku, pokud je šroubovací, u ní s citem! Malá tryska automaticky neznamená tenčí linky...
Dá se toho napsat hodně, tohle ze mě jen tak bez přemýšlení vypadlo... Přeji pevnou ruku.
0
Re: Kompresor pro airbrush
Ahoj
Děkuji všem za cenné rady. Líh na ředění barev používáte technický nebo čistý z lékarny? V minulých letech jsem na některé modely používal Humbrol barvy rozmíchané v zaponovém nitrolaku-ředil jsem to nitoředidlem,stříkal to fixírkou hubou nebo žábou na nafukování lehátek a nevypadalo to vůbec špatně.Barvy krásně kryly a moc barvy nepadlo.Dneska už to asi nikdo nepoužívá nebo snad jo?
Lada C
Děkuji všem za cenné rady. Líh na ředění barev používáte technický nebo čistý z lékarny? V minulých letech jsem na některé modely používal Humbrol barvy rozmíchané v zaponovém nitrolaku-ředil jsem to nitoředidlem,stříkal to fixírkou hubou nebo žábou na nafukování lehátek a nevypadalo to vůbec špatně.Barvy krásně kryly a moc barvy nepadlo.Dneska už to asi nikdo nepoužívá nebo snad jo?
Lada C
0
Re: Kompresor pro airbrush
Líh normální technický. Nebo isopropylalkohol, ten je mnohem lepší. Ředění syntetických barev nitroředidlem jsem nikdy nepochopil. Mě to nikdy nefungovalo a vlastně by to ani fungovat nemělo.
Dnešní Humbroly dělané v Číně už nejsou ty Humbroly z našeho mládí. Ty staré dobré vydržely věčnost, ještě jich pár mám a pořád v plechovce čvachtají. Dnes se syntetiky dělají trochu jinak a s jinými chemikáliemi. Většina jich vyschne po třetím otevření. A syntetiky se na rozdíl od lacquerů (Gunze C) a akrylů oživují hodně blbě.
Prý se Humbroly zas budou dělat v Anglii. Jaký vliv to bude mít na kvalitu, toť otázka.
Ty stará dobré Humbroly byly nepřekonatelné na štětec, ale na některé dnešní pistole mají hrubý pigment a výsledky nejsou moc dobré.
Dnešní Humbroly dělané v Číně už nejsou ty Humbroly z našeho mládí. Ty staré dobré vydržely věčnost, ještě jich pár mám a pořád v plechovce čvachtají. Dnes se syntetiky dělají trochu jinak a s jinými chemikáliemi. Většina jich vyschne po třetím otevření. A syntetiky se na rozdíl od lacquerů (Gunze C) a akrylů oživují hodně blbě.
Prý se Humbroly zas budou dělat v Anglii. Jaký vliv to bude mít na kvalitu, toť otázka.
Ty stará dobré Humbroly byly nepřekonatelné na štětec, ale na některé dnešní pistole mají hrubý pigment a výsledky nejsou moc dobré.
0
Re: Kompresor pro airbrush
http://www.bergland24.cz/airbrush-kompr ... -kompresor
Možná se ta adresa může hodit. Maj dobrý ceny.
Možná se ta adresa může hodit. Maj dobrý ceny.
0