Když mi loni tento model ulétl a já jej půl dne marně hledal i se směrech o kterých kolegové tvrdili, že model přistál ještě na letišti, ale já ho viděl jak ve velké výšce přelétává zalesněný kopec daleko za letištěm. tak jsem byl smutný a řekl si, že jej postavím znovu, Stalo se a nový model nyní i splňuje i pravidla pro P-30.
Včera bylo nádherné počasí, ráno jsem si vzal i tenkou bundu (na internetu bylo 12C), ale venku pralo slunko a bunda byla zbytečná, o deváté bylo na Medlánkách bezvětří, které nalákalo spoustu modelářů hlavně s RC modely. Já jsem se usadil u stolku Tondy Pospíchala, který mi mezi starty svých RC dělal pomocníka s mými gumáčly. První pokusy s novým S-101 byly krátké a přízemní, natažení VOP nepomáhalo a tak jsem na směrovku namáčknul 2,5g plasteliny a hned z toho byl úplně jiný model, na 1200 otáček nastoupal 50 m výšky a letěl 80 s. velký aplaus a otázka jaké je pro BV.min maximum no 60s. Na další let točím 1500, tedy 75% z maxima a model nejenže má po minutě přes 60m vžšky, ale již si tam našel pěkný stoupák a přesouvá se směrem k hangárům. Dotazy máš tam deter a adresu? Přiznávám, že ani jedno, naštěstí po konci motoru model začal houpat a sestup byl směrem nazpět, takže jsem se jen trochu proběhl, Tonda říká, dej model do krabice a nelétej s ním dokud nebude mít deter a adresu s číslem tvého mobilu !Stalo se, jen s tím deterem byl problém, který jsem nakonec vyřešil zátěží na silonu přes celý trup přivázaný k SOPa v předu gunička s doutnákem- Pak ještě pár letů s modelem F1G na gumu 5 let starou a šlo se domů, Počasí na kraťasy, a brzy znovu na letiště vyzkoušet jak deter funguje,
BV- min Smola sportovní letoun S 101 r. 1936
Moderátoři: Jiří Doležel, Pavel Stráník
-
- Reakce: 33
- Příspěvky: 2630
- Registrován: 04 pro 2010 17:44
- Bydliště: Brno
-
- Reakce: 33
- Příspěvky: 2630
- Registrován: 04 pro 2010 17:44
- Bydliště: Brno
Re: BV- min Smola sportovní letoun S 101 r. 1936
Takže včera jsem přemluvil syna Petra, aby mne jeho autem zavezl na Medlánky, on prohlašoval, že jen zaveze a hned pak pojede domů. Pokusil jsem se ho obměkščit čtvrtkou grilovaného kucřete od pana Svobody u Semilasa, jenže to znamená příjezd od Medlánek a bez hesla na tu pitomou závoru v mobilo složitě objíždět celé letiště, kde již byl plachtařský provoz. Složil jsem S.101 a připravoval onen determalizátor, To co doma dobře fungovalo, to se na letišti podělalo, ten silon mi se strhl pak sločité navazování a konečně natočení a zapálení doutnáku . Start v relativním klidu, na 1500 otáček výška 60m a tam termika, co čert nechtěl začalo to foukat směrem lesíku, či spíše Džungli, která je dnes v místech kam nás před sedumdesátli letech pan Husiška nahíněl na výstavbu dráhy pro účkaře. Ta byla hotová v době, kdy létání s účky končilo a přecházelo se na RC. Ta místa zarůstala náletovými rostlinami a dnes je tam témšř heproniknutelná Džungle, Doufal jsem, že ještě před tou džunglí kopne deter, bohužel to se stalo až již byl nad ní. Pečlivě jsem zaregistroval směr a vzdélenost,jednalo se o cca 20 m v hloubce a 15m od levého kraje. Myslel jsem, že to snadno najdu. Ale již zamotný vstup do tohoto terénu byl o zdraví, sposta popadaných starých stromů, ostré trny šípkových keřů a agáty, spleť porostu tak vzájemně propletená, že udržet přímý smě bylo nemožné, Po hodině marného pátrání vidím že hledá i Petr zjišťjeme, že zelená klemba je tak hustá, že i pokud na ní model sedí, tak ho ze spoudu neuvidáme, Petr proto jde na kopec a doufá že tak model uvidí, já jdu k PC modelářům s dotazem zda někdo nemá don s kasmerou, bohužel obojí marně . Takže se vracíme. po dvou hodinách mne Petr voká, že zahlédl nějakou oranžovou skvrnu 3 m od kraje lesa, když šel blíže tak ji ztratil, ale po rozhrnutí porostu se model objevil ve výšce asi 8m zavěšený za svazek přepadlý přes větěv, začalo pomalé sundávání ohýbáník tenkého stromu na které model visel, Nakonec jsme jej sundali bez poškození.
Ještě jsem sestavil model F1G u kterého doma jsem udělal nový svazek, místo z 8 vláken 3x1 převinutý na 10 ale o 10% kratší spočítal, že maximálně má snést 450 otáček,Tak jsem natočil 400, natáhl časovač na minutu a odešl 100 mimo aby se model vyhnul té džungli. Nový svazek byl výborný,model prudce vystoupal přes 60m pak za mírného poupování točil pravé kruhy, houpání pak přestao, ale časovač nezabral, naštěstí stoupák skončil a model po pěti minutách přistál, Zjišťuji, že 5 let stará gumička již dnes sotva pomalu pohne třecím časovačem, Naštěstí téměř nefoukalo.
Nic jsem nerozbil, nic neulétlo, oba modely létají výborně, také pořádný kus štěstí a spokojeně se jede domů, ta grilovaná kuřata pak chutnala výborně, inu na letišti nám vyhládlo.
Ještě jsem sestavil model F1G u kterého doma jsem udělal nový svazek, místo z 8 vláken 3x1 převinutý na 10 ale o 10% kratší spočítal, že maximálně má snést 450 otáček,Tak jsem natočil 400, natáhl časovač na minutu a odešl 100 mimo aby se model vyhnul té džungli. Nový svazek byl výborný,model prudce vystoupal přes 60m pak za mírného poupování točil pravé kruhy, houpání pak přestao, ale časovač nezabral, naštěstí stoupák skončil a model po pěti minutách přistál, Zjišťuji, že 5 let stará gumička již dnes sotva pomalu pohne třecím časovačem, Naštěstí téměř nefoukalo.
Nic jsem nerozbil, nic neulétlo, oba modely létají výborně, také pořádný kus štěstí a spokojeně se jede domů, ta grilovaná kuřata pak chutnala výborně, inu na letišti nám vyhládlo.
0