Československá letadla Beta 56 a Beta 252 Scolar
Moderátoři: Jiří Doležel, Pavel Stráník
Československá letadla Beta 56 a Beta 252 Scolar
Zdravím všechny
Pustil jsem se do stavby modelu dvacetinky Beta 56 podle plánku Milana Káchy vydaného před mnoha lety v edici plánků řady Modelář.
Trochu jsem upravil konstrukci křídla a ocasních ploch. A protože letadla Beta se mi líbí tak jsem rozhodl nakreslit plánek na dvacetinku Beta 252 Scolar. Plánek jsem kreslil podle monografie z časopisu Modelář. Když jsem pracovní plánek vytisknul neodolal jsem a začal stavět i Betu Sccolar. Zatím si stavbu obou modelů moc užívám. Křídlo a ocasní plochy v horní části fotky jsou pro Betu 252 Scolar. Další v pořadí československých letadel bude Letov Š 39.
Pustil jsem se do stavby modelu dvacetinky Beta 56 podle plánku Milana Káchy vydaného před mnoha lety v edici plánků řady Modelář.
Trochu jsem upravil konstrukci křídla a ocasních ploch. A protože letadla Beta se mi líbí tak jsem rozhodl nakreslit plánek na dvacetinku Beta 252 Scolar. Plánek jsem kreslil podle monografie z časopisu Modelář. Když jsem pracovní plánek vytisknul neodolal jsem a začal stavět i Betu Sccolar. Zatím si stavbu obou modelů moc užívám. Křídlo a ocasní plochy v horní části fotky jsou pro Betu 252 Scolar. Další v pořadí československých letadel bude Letov Š 39.
Re: Československá letadla Beta 56 a Beta 252 Scolar
To už je hodně fousatý plánek, někdy kolem roku 1971?
Ale proč ne? V jednoduchosti je krása, bude to létavé a určitě to opět postavíš pečlivě.
Tak ať se daří a průběžně dávej!

Ale proč ne? V jednoduchosti je krása, bude to létavé a určitě to opět postavíš pečlivě.
Tak ať se daří a průběžně dávej!

0
Re: Československá letadla Beta 56 a Beta 252 Scolar
Stavba trupu na Beta Scolar. Lepení bočnic trupu a jejich spojení.
0
Re: Československá letadla Beta 56 a Beta 252 Scolar
Pěkná práce!
Z čeho jsou ty bílé očíslované destičky?
Jirka

Z čeho jsou ty bílé očíslované destičky?
Jirka
0
Re: Československá letadla Beta 56 a Beta 252 Scolar
Depron 4 mm .Sleduju stavbu tvého Sopwithe také krásná práce a těším se na pokračování
0
Re: Československá letadla Beta 56 a Beta 252 Scolar
Lepení bočnice trupu na Beta 56
Slepená základní příhradovina trupu na Beta Scolar připravená pro lepení polopřepážek horní části trupu.
Slepená základní příhradovina trupu na Beta Scolar připravená pro lepení polopřepážek horní části trupu.
0
-
- Reakce: 38
- Příspěvky: 1213
- Registrován: 28 pro 2009 22:46
- Bydliště: Brno
Re: Československá letadla Beta 56 a Beta 252 Scolar
Pěkně postupuješ
. Ale mam jednu radu: ten zadní zavěs zruš. Stejně ho nepoužiješ a je to jen zbytečná váha hodně vzadu

0
Re: Československá letadla Beta 56 a Beta 252 Scolar
Slepená základní příhradovina trupu s horními polopřepážkami na Beta 56. Teď se rozhoduju jak udělat horní část trupu .
Na plánku je balzový potah 0,8 mm na nějakých fotkách zde na vebu je tvarová karoserie tvořena z balzových lišt (fotka Bety 56 pana Petra Onemichla. Na videu z Hluku jsem to u Bety 56 pana Křepelky nepoznal. Pokud má někdo z vás zkušenost se stavbou Bety tak prosím o radu . Podobně bych asi postupoval u Bety 252 Scolara
Na plánku je balzový potah 0,8 mm na nějakých fotkách zde na vebu je tvarová karoserie tvořena z balzových lišt (fotka Bety 56 pana Petra Onemichla. Na videu z Hluku jsem to u Bety 56 pana Křepelky nepoznal. Pokud má někdo z vás zkušenost se stavbou Bety tak prosím o radu . Podobně bych asi postupoval u Bety 252 Scolara
0
Re: Československá letadla Beta 56 a Beta 252 Scolar
Jestli je to z Hluku z r. 2022, tak tam je vidět, že tuhý potah končí kousek za pilotním prostorem a za ním jsou podélníky.
Často jsou na modelu podélníky a v reálu byl tuhý potah. Je to kvůli hmotnosti, zejména v ocasní části a pak také pracnosti - pokud je povrch sférický, špatně se dělá z destičky balzy.
Petr to asi taky měl z podobných důvodů. M. Kácha (plánek tu mám) to mohl zjednodušit a sférickou plochu "narovnat". Monografii na Betu-56 po ruce nemám, na Scolar ano, jestli potřebuješ.
Udělal bych to podle plánku, ale pokusil bych se to opatrně zbrousit plynule z tl. 0,8 mm na tl. 0,4 mm v koncové části.
Často jsou na modelu podélníky a v reálu byl tuhý potah. Je to kvůli hmotnosti, zejména v ocasní části a pak také pracnosti - pokud je povrch sférický, špatně se dělá z destičky balzy.
Petr to asi taky měl z podobných důvodů. M. Kácha (plánek tu mám) to mohl zjednodušit a sférickou plochu "narovnat". Monografii na Betu-56 po ruce nemám, na Scolar ano, jestli potřebuješ.
Udělal bych to podle plánku, ale pokusil bych se to opatrně zbrousit plynule z tl. 0,8 mm na tl. 0,4 mm v koncové části.
0
Re: Československá letadla Beta 56 a Beta 252 Scolar
Be 56 stavaná pola planku M. Káchy, model 49 ročný,Potah za kabinou zrkadielkova balsa 0,5mm-1 kus, predohnuta za mokra na približnom kopyte- bez potahu papierom. Potah pred kabínou balsa 0,8 plankovane / ako lod/ pasky 0,8x 5mm -pred rezanim prkno predohnuté na trubke, Prepážky /obluky/za kabínou pravdepodobne zhustené aby sa potah moc neprehýbal. Povrch-humbrol-stetec.Model letí OK. Negatívy na krídlach nutné.
0
Re: Československá letadla Beta 56 a Beta 252 Scolar
Ahoj tak ta Beta má předek plaňkovaný 1,5mm balzou a zadek 0,8 mm balzou ..
0