Letos konečně na OPENSCALE byl větší počet soutěžících a létalo se vyřazovacím způsobem, což mělo poněkud nečekané dopady na předpokládané konečné pořadí. A to je dobře, ukázalo se, že v takové soutěži nejde o předvádění maximálních výkonů, ale o spolehlivost a tu Toník Křivka se svým Sopwithem Tabloid v plné míře předvedl. Dva hlavní favorité doplatili na snahu natočit svazky na doraz. Tonda svazek strhl a u nádherného Curtisse poškodil výplet křídla a můj Borel asi nesnáší velkou momentovou špičku a tak na velké rychlosti přistál pár kroků od místa startu. Hodně napoví pár fotek redaktora z brněnského deníku :
http://brnensky.denik.cz/zpravy_region/ ... 20527.html
Jinak je škoda, že Milan Luža nedonesl své prý poškozené Supemarine S.4 (prasklý svazek vyšel bokem trupu), to by asi byl hlavní favorit.
Podobně mohu litovat, že nový Brnard H.V. byl zalétán, až dva dny po soutěži. A existují další minimálně tři, co slibovali účast a nakonec z různých důvodů nepřišli. Takže doufám, že za rok nás již bude velká síla, protože ono to FLY OFF má cosi do sebe.
Mohu li radit, pak takový Blériot XXIII hydro musí létat paráně, je o trochu větší jak Borel, vyjde lehoučký a pěkně pomalý, naopak ten, kdo si postaví Macchi M.39 si může být jistý rychlejším stabilním letem, schopným adaptace i na mírně větrné počasí. Rovněž Deperdussin hydro 1913 je velmi vhodný typ, s touto dvacetinkou si hezky zalétal Albert Stehlík, bohužel on nyní studuje v Rakousku a tak na OPENSCALE nebyl.
Schneiderův pohár FLY OFF
Moderátoři: Jiří Doležel, Pavel Stráník
-
- Reakce: 31
- Příspěvky: 2486
- Registrován: 04 pro 2010 17:44
- Bydliště: Brno